W okresie świątecznym zakupione dekoracje zdobią biura, sale konferencyjne, recepcje i sklepy. Świąteczny wystrój od dawna mieści się w zakresie działań marketingowych. Wielu przedsiębiorców może jednak zadawać sobie pytanie, czy ich wydatki na te ozdoby nie stanowią wydatków reprezentacyjnych wyłączonych z kosztów podatkowych.
Świąteczny wystrój mieści się w standardach obrotu gospodarczego. Dlatego koszty te należy zakwalifikować do wydatków związanych z ogólnym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Celem sfinansowania tego wystroju jest stworzenie przyjaznej atmosfery poprzez nawiązanie do tradycji i kultury. Świąteczny wystrój zachęca klientów do skorzystania z oferty przedsiębiorcy i poprawia nastrój i wydajność pracowników. Wszystko to pozwala uznać opisane wydatki za koszty podatkowe. Warto dodać, że także organy podatkowe nie kwestionują uznania wydatków na wystrój świąteczny za koszty uzyskania przychodów (zob. przykładowo interpretację Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 2 kwietnia 2014 r., sygn. IBPBI/1/415-39/14/ESZ).
Zatem wydatki poniesione na dekoracje nieodbiegające od zwyczajowo przyjętych norm w danej branży i okolicy można zaliczyć do kosztów podatkowych jako wydatki związane z funkcjonowaniem firmy.
Jeżeli podatnik dokonujący wydatków na dekoracje świąteczne jest czynnym podatnikiem VAT i wystrój świąteczny jest związany z wykonywaną przez niego działalnością opodatkowaną VAT, to przysługuje mu też pełne prawo do odliczenia VAT naliczonego. Odliczenia dokona z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług związanych ze świątecznym wystrojem firmy.